Na základě doporučení a pozitivní zkušenosti nové spolupracovnice jsme přistoupili na spolupráci se společností MIVINA. První umožněný nábor ukázal absolutní nezávislost při rozhodování a volbě, které pracovníky a pracovnice oslovíme a nabídneme jim spolupráci.
Spolupráce umožnila naší společnosti na přímo oslovovat nové zaměstnance. Pracovníci Miviny nám zprostředkovali a pomohli překonat jazykovou a kulturní bariéru při pohovorech. Pomohli potenciálním pracovníkům s vysvětlením administrativního postupu získání platných dokumentů a popsali sociálně-kulturní rozdíly, výhody i rizika. Vysvětlili požadavky naší společnosti a ke všemu nabídli své vlastní prostory ke zprostředkování vedení pracovních pohovorů. Mimo získání nových pracovníků s předpokladem trvalého pracovního nasazení ve vybrané lokalitě jsme se výrazně zorientovali v problematice právních a nařízených legislativních postupů pro získávání nových pracovníků ze zahraničí. Dnes dokážeme identifikovat míru rizika pro naši společnost při využívání spolupráce se stávajícími agenturními a pracovními společnostmi. Toto vnímáme jako benefit, který chrání naši společnost vůči uděleným pokut, náhle ztráty nebo výpadky agenturních či pracovních zaměstnanců. Šetříme mzdové náklady spojené opakovaným zaučováním nových a nových pracovníků. Snižujeme míru zmetků a nekvalitních výrobků/pokrmů. Snižujeme nespokojenost našich hostů.
Zcela určitě. Vlastní spolupráce není pouze při vlastním náboru nových zaměstnanců, ale zejména v informační a metodické práci při relativně dlouhém procesu získání všech úředních povolení a potvrzení pro získání pracovních víz. Neutuchající hlídání termínů mnoha povinností na straně zaměstnavatele i nového zaměstnance. Mivina komunikuje s obyčejnými lidmi v jejich vlastní zemi a velmi pečlivě a přesně je informuje a vysvětluje povinnosti a termíny, které jsou nutné dodržet. Mivina vnímá a řeší problematiku i v případě, že se u zaměstnavatele mění personální obsazení zodpovědných osob. Mivina převzala i roli mentora při opakovaném vysvětlování správných postupů s jednáním se všemi úřady a postupy plynoucí na straně zaměstnavatele.
Pozor při vedení pohovorů na přílišné podlehnutí těžkým životním situacím či životních příběhů jednotlivých uchazečů. První kontakt s mnohdy tragickými nebo sociálně vypjatými příběhy nutí náborové pracovníky a zejména pracovnice přijímat i takové uchazeče, kteří by v ČR byli odmítnuti. Je nutné se oprostit od sociálního pohledu a tvrdě sledovat potřeby zaměstnavatele. Neostýchat se nevyhovující či nevěrohodné žadatele odmítnout. V tomto může fungovat a funguje Mivina jako velmi dobrý prostředník.
Ing. Miroslav Chodl
OPX ředitel
Společnost ARAMARK, s. r. o.
Web: https://www.aramark.cz/
Pro spolupráci s Mivinou jsme se rozhodli z důvodu pozitivních doporučení našich obchodních partnerů. Tato doporučení se do puntíku potvrdila.
Společnost Mivina nám pomohla proplout všemi zrádnými nebo ne vždy jistými vodami režimu Ukrajina (se kterým jsme do té doby neměli žádné zkušenosti). Ačkoli jde o složitý a zdlouhavý proces způsobu získávání zaměstnanců z Ukrajiny, Mivina vždycky byla připravena poradit a případně navrhnout různé možnosti řešení.
Mivinu všem našim obchodním partnerům doporučuji již nyní.
Složitost, komplexnost procesu a nejednoznačné výklady jednotlivých pracovišť Úřadů práce.
O složitosti jsem se zmiňovala, dalšími velkými tématy souvisejícími s režimem Ukrajina bylo zajištění ubytování pro tuto skupinu lidí, a následně otevřená a upřímná komunikace se zaměstnanci během on-boardingu.
Dana Lörincová
Human Resources Director
Společnost ARAMARK, s. r. o.
Web: https://www.aramark.cz/